شهر گم شده آتلانتيس پيدا شد

شهر گم شده آتلانتيس پيدا شد
گروهي از محققان آمريكايي در نهايت توانستند موقعيت احتمالي شهر گمشده و افسانه اي آتلانتيس، كلانشهري افسانه اي كه گفته مي شود هزاران سال پيش به دليل وقوع سونامي در گل و لاي فرو رفته و ناپديد شده را بيابند.

به گزارش خبرگزاري مهر، محققان مي گويند باور كردن اينكه سونامي بتواند سازه اي به وسعت 90 كيلومتر را در خود ببلعد كمي دشوار است براي حل اين راز قديمي محققان از تصاوير ماهواره اي شهري غرق شده در شمال كاديز در اسپانيا استفاده كرده و توانستند در زير لجنزارهاي وسيع پارك دونا آنا نشانه هايي از شهري باستاني و مدفون شده را شناسايي كنند.

محققان طي دو سال گذشته از ابزارها و تكنولوژي هاي متعددي از قبيل رادارهاي عمق، نقشه برداري ديجيتال و تكنيكهاي اكتشاف در زير آب  براي كشف اين شهر استفاده كردند. بررسي و مقايسه نشانه هايي كه از مهاجران آتلانتيس پس از خراب شدن شهر به جا مانده است ميزان اطمينان محققان را از اينكه مكان يافته شده مي تواند همان آتلانتيس باشد را افزايش داد.

افلاطون، فيلسوف يوناني در حدود دو هزار و 600 سال پيش درباره آتلانتيس مطالبي را نوشته و آن را جزيره اي توصيف كرده كه در برابر دروازه اي قرار گرفته است كه امروزه آن را ستونهاي هركول مي نامند. با استفاده از جزئياتي كه افلاطون از اين شهر بيان كرده محققان بر روي مناطق مديترانه و اطلس متمركز شدند زيرا اين منطقه را منطبق ترين مكان براي يافتن آتلانتيس مي دانستند.

وقوع سونامي براي قرنها در اين منطقه به ثبت رسيده است و يكي از بزرگترين آنها موجي به اندازه يك ساختمان 10 طبقه بوده است كه در نوامبر 1755 شهر ليسبون را درهم كوبيد. بحث بر سر وجود داشتن يا نداشتن آتلانتيس هزاران سال است كه ادامه دارد. در حالي كه گفته هاي افلاطون تنها منبع تاريخي اطلاعاتي درباره اين نشانه تاريخي به شمار مي رود.

بر اساس گزارش رويترز، افلاطون در نوشته هاي خود ذكر كرده كه آتلانتيس در يك شب و يك روز كاملا ناپديد شده و در اعماق دريا غرق شد.دانشمندان قصد دارند به زودي اكتشافات بيشتر را بر روي اين منطقه آغاز كنند.

 

منبع:خبرگزاري مهر
 




:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,
:: برچسب‌ها: آتلانتيس ,
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
نویسنده : هومن
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1389
مطالب مرتبط با این پست